Kérsz egy feketét?

Van egy kávézó a Múzeum körúton. Ez a Fekete.
Ez meg a Facebook oldala: https://www.facebook.com/feketekv

2014-10-17 15.13.00.jpg

Nagyon, nagyon jó kávét csinálnak. 

Aki bemegy oda, valamit olyan szokatlannak érez. Nem olyan érzés, mint amikor bemész egy kávézóba, hogy akkor most kérsz egy kávét, és akkor a barista megcsinálja, te meg kifizeted, aztán kimész, vagy leülsz, és megiszod a kávéd. 

Itt bemész, és úgy érzed magad, mint egy designos konyhában. A pult sem szemben van, hanem oldalt, és az egész nagyon közvetlen. A baristák szívesen beszélgetnek a vendégekkel, de nem bénán, nem nyomulósan. Olyan kedves és barátságos az egész. 

2014-10-17 15.13.40.jpg

2014-10-17 15.11.54.jpg

A kávéjuk nagyon profi, ilyen menőségek vannak náluk, mint: 3rd wave, La Marzocco, Linea, Speciality Coffee, Direct Trade, No sugar, Latte art.
Én ezek közül 0-t ismertem, de utánanéztem, és mind nagyon király kávézós dolog, profi kávéfőző meg kávéfajta például. Az egyik ott dolgozó sráccal beszélgettem egyszer, és mondta, hogy ahonnan hozatják a kávét, ott egyszerre kis mennyiséget pörkölnek meg, ami nagyban befolyásolja a kávé minőségét. Nem akarok itt szidni semmilyen másik kávézót, de nagy, amerikai, irtó menőnek számító kávézóláncok kávéi a mindenféle belepakolt ízes szörpöktől, krémektől, tökösmákosmandulás meg áfonyás mézeskalácsos hagymás-vaníliás szirupoktól lesznek ihatóak, a kávét csak akkor érzed, ha nagyon koncentrálsz. 
Itt meg veszel elég normális áron - szerintem ami igazán jó, azért megéri fizetni - egy sima eszpresszót, és ha nem raksz bele se cukrot, se tejet, akkor is egyszerűen élvezed, amíg iszod, mert iszonyat finom íze van. Igazi kávé íze.

2014-10-17 15.13.18.jpg

2014-10-17 15.13.35.jpg

Ja, és a Feketének van egy udvara is, ami nagyon jó dolog.

És nagyon finom sütijeik vannak. Nézni is jó őket. Én akárhányszor elsétálok a kávézó mellett, benézek, és olyan jó oda benézni. Próbáljátok ki!

És ha vesztek valamit, nem bánjátok meg. Tuti, hogy nem.

2014-10-17 15.12.49.jpg

Ebben a számban meg egyáltalán nincs szó a kávéról, de most nagyon kedvet kaptam ahhoz, hogy ezt hallgassam, miközben kávét iszom. Pedig este fél 11 van, és nem valószínű, hogy ma még elmászok a Múzeum körútra. De már nagyon várom a holnapot.